Obchodné podmienky

Tieto všeobecné obchodné podmienky („Podmienky“) spoločnosti Moon Store s. r.o., IČO: 21356327, so sídlom Korunní 2569/108, Vinohrady, 101 00 Praha, zapísanej v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 400662, e-mailová adresa: info@moon-store.cz, upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov („Občiansky zákonník“) vzájomné práva a povinnosti Vás ako kupujúcich a Nás ako predávajúcich, ktoré vznikli v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy („Zmluva“) uzatvorenej prostredníctvom E-shopu na webovej stránke www.modibodi.sk.

Ustanovenia týchto Podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Zmluva a Podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Znenie Podmienok môžeme jednostranne meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia Podmienok.

Ako iste viete, komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sa používajú prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti, a Zmluva je tak uzatvorená dištančným spôsobom v prostredí E-shopu, a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky („www.modibodi.sk“).

Kúpna zmluva sa riadi právom Českej republiky.

Ak niektorá časť Podmienok odporuje tomu, čo sme si spoločne schválili v rámci procesu Vášho nákupu na Našom E-shope, bude mať táto konkrétna dohoda pred Podmienkami prednosť.

1. NIEKTORÉ DEFINÍCIE

1.1. Cena je finančná suma, ktorú budete hradiť za Tovar.

1.2. Cena za dopravu je finančná suma, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, vrátane ceny za jeho zabalenie.

1.3. Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu.

1.4. DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov.

1.5. Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu.

1.6. Objednávka je Váš záväzný návrh na uzatvorenie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami.

1.7. Vy ste osoba nakupujúca na Našom E-shope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci.

1.8. Tovar je všetko, čo môžete nakúpiť na E-shope.

2. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

2.1. Kúpa Tovaru je možná iba cez webové rozhranie E-shopu.

2.2. Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli v Objednávke, budeme považovať za správne a pravdivé.

2.3. Na našom E-shope poskytujeme prístup k hodnoteniu Tovaru vykonanému inými spotrebiteľmi. Autenticitu týchto recenzií zabezpečujeme a kontrolujeme tým, že prepájame hodnotenia s konkrétnymi objednávkami. V internom systéme vidíme aj prepojené ID objednávky, čo nám umožňuje overiť a preukázať, že recenzia pochádza od reálneho spotrebiteľa.

3. UZATVORENIE ZMLUVY

3.1. Zmluvu s Nami je možné uzatvoriť iba v českom jazyku.

3.2. Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradíte Vy. Tieto náklady sa nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradíte za používanie týchto prostriedkov (najmä za prístup na internet). Žiadne ďalšie náklady účtované Nami nad rámec Celkovej ceny nemusíte očakávať. Odoslaním Objednávky súhlasíte s tým, že využívame prostriedky komunikácie na diaľku.

3.3. Na to, aby sme mohli Zmluvu uzatvoriť, je potrebné, aby ste na E-shope vytvorili Objednávku. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledujúce údaje:

3.3.1. Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorého kúpu máte záujem, tlačidlom „Pridať do košíka“).

3.3.2. Informácie o Cene, Cene za dopravu, spôsobe platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby Objednávky v užívateľskom prostredí E-shopu. Informácie o Cene, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru, spôsobu jeho doručenia a platby.

3.3.3. Vaše identifikačné a kontaktné údaje slúžiace na to, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu.

3.4. V priebehu tvorby Objednávky môžete až do jej dokončenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly stlačením tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ Objednávku dokončíte. Pred stlačením tlačidla musíte ešte potvrdiť, že ste sa oboznámili a súhlasíte s týmito Podmienkami, inak nebude možné Objednávku dokončiť. Na potvrdenie a súhlas slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo Nám.

3.5. Vašu Objednávku Vám v čo najkratšom čase po tom, ako Nám bude doručená, potvrdíme správou o prijatí odoslanou na Vašu e-mailovú adresu zadanú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky vo forme prílohy e-mailovej správy. Podmienky v znení účinnom ku dňu Objednávky, teda v znení priloženom ako príloha potvrdzujúcej e-mailovej správy, tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy. Potvrdením Objednávky dochádza k uzatvoreniu Zmluvy medzi Nami a Vami.

3.6. Môžu nastať aj prípady, kedy Vám nebudeme môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, keď Tovar nie je dostupný, alebo prípady, keď objednáte väčší počet kusov Tovaru, než koľko je z našej strany umožnené. Informáciu o maximálnom počte Tovaru Vám však vždy v rámci E-shopu vopred poskytneme. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzatvorenie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzatvorená vo chvíli, keď Našu ponuku potvrdíte.

3.7. V prípade, keď dôjde k uzatvoreniu Zmluvy, Vám vzniká záväzok zaplatiť Celkovú cenu.

3.8. V niektorých prípadoch umožňujeme na nákup Tovaru využiť zľavu. Na poskytnutie zľavy je potrebné, aby ste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o tejto zľave do vopred určeného poľa. Ak tak urobíte, bude Vám Tovar poskytnutý so zľavou.

4. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNÍCKEHO PRÁVA

4.1. Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. Ak dôjde k rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky, bude uplatnená Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je taktiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.

4.2. Celková cena je uvedená vrátane DPH a všetkých poplatkov stanovených zákonom.

4.3. Platbu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzatvorení Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:

a) Bankovým prevodom: Informácie na vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia Objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena splatná do 3 dní od uzatvorenia Zmluvy.
b) Kartou online: Platba prebieha cez platobnú bránu COMGATE. Platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány, ktoré sú dostupné na adrese: https://www.comgate.cz/files/obchodni-podminky-2021.pdf. V prípade platby kartou online je Celková cena splatná do 24 hodín.
c) Dobierkou: Platba prebehne pri doručení Tovaru oproti jeho odovzdaniu. V prípade platby na dobierku je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.

4.4. Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a zaslaná na Vašu e-mailovú adresu.

4.5. Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až po tom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar prevezmete. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na Náš účet. V ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu vykonania platby.

5. DORUČENIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA VECI

5.1. Tovar Vám bude doručený najneskôr do 7 dní spôsobom podľa Vášho výberu, pričom si môžete vybrať z nasledujúcich možností:
a) Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Zásielkovňa, Z-box.
b) Doručenie prostredníctvom dopravných spoločností Zásielkovňa.

5.2. Tovar je možné doručiť iba v rámci Slovenskej republiky.

5.3. Doba doručenia Tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaná doba doručenia Tovaru Vám bude oznámená v potvrdení Objednávky. Doba uvedená v týchto Podmienkach je len orientačná a môže sa líšiť od skutočnej doby dodania.

5.4. Kontrola Tovaru: Po prevzatí Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru. V prípade akýchkoľvek vád túto skutočnosť bezodkladne oznámte dopravcovi a Nám. Ak došlo k poškodeniu obalu, ktoré naznačuje neoprávnenú manipuláciu alebo vniknutie do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.

5.5. Neprevzatie Tovaru: Ak neprevezmete doručovaný Tovar, s výnimkou prípadov uvedených v bode 5.4. Podmienok, nejde o odstúpenie od Zmluvy, ale o porušenie Vašej povinnosti Tovar prevziať. V takom prípade máme právo odstúpiť od Zmluvy z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy, prípadne Tovar uskladniť, za čo Nám prislúcha náhrada v bežnej výške. Ak sa rozhodneme odstúpiť od Zmluvy, je odstúpenie účinné v deň, keď Vám bude doručené oznámenie o odstúpení. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na úhradu Ceny za dopravu ani na nárok na náhradu škody, ak vznikla.

5.6. Opakované doručenie: Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo dohodnuté v Zmluve, je Vašou povinnosťou nahradiť Nám náklady spojené s týmto opakovaným doručením. Platobné údaje na úhradu týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a tieto sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.

5.7. Prechod nebezpečenstva škody na Tovare: Nebezpečenstvo škody na Tovare na Vás prechádza v okamihu, keď Tovar prevezmete. Ak Tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov uvedených v bode 5.4. Podmienok, na Vás nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza v okamihu, keď ste mali možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva škody na Tovare znamená, že od tohto okamihu znášate všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.

5.8. Informácie o dostupnosti: Ak Tovar nebol na E-shope uvedený ako skladom a bola uvedená orientačná doba dostupnosti, budeme Vás vždy informovať v prípade:
a) Mimořádneho výpadku výroby Tovaru, pričom Vám vždy oznámime novú očakávanú dobu dostupnosti alebo informáciu, že Tovar nebude možné dodať.
b) Meškania s dodaním Tovaru od Nášho dodávateľa, pričom Vám vždy oznámime novú očakávanú dobu dodania.

6. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA

6.1. Zaručujeme, že pri prechode nebezpečenstva škody na Tovare je Tovar bez vád, najmä:
a) zodpovedá dohodnutému popisu, druhu, množstvu, kvalite a funkčnosti,
b) je vhodný na účel, na ktorý ho požadujete a s ktorým súhlasíme,
c) je vhodný na obvyklý účel pre tovar daného druhu,
d) vlastnosťami, vrátane životnosti a funkčnosti, zodpovedá obvyklým očakávaniam, najmä s ohľadom na verejné vyhlásenia prostredníctvom reklamy alebo označenia.

6.2. Práva a povinnosti týkajúce sa chybného plnenia sa riadia platnými právnymi predpismi, predovšetkým ustanoveniami Občianskeho zákonníka (§ 2099–2117 a § 2161–2174b) a zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.).

6.3. Ak Tovar vykazuje vadu, najmä ak nie je splnená niektorá z podmienok podľa článku 6.1., môžete nám túto vadu oznámiť a uplatniť si práva z chybného plnenia (reklamovať Tovar) prostredníctvom e-mailu uvedeného v našich kontaktných údajoch. Pre reklamáciu môžete využiť náš vzorový formulár (Príloha č. 1 Podmienok). Pri uplatnení reklamácie musíte uviesť spôsob riešenia vady, ktorý si následne bez nášho súhlasu nemôžete zmeniť. Reklamáciu vybavíme podľa Vami uplatneného práva.

6.4. Ak má Tovar vadu, máte právo na jej odstránenie dodaním nového Tovaru bez vady (s ohľadom na povahu predávaného Tovaru – menštruačné nohavičky, menštruačné plavky).

6.5. Máme právo odmietnuť odstránenie vady, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné vzhľadom na význam vady a hodnotu Tovaru bez vady.

6.6. Máte právo na:
a) primeranú zľavu z ceny; alebo
b) odstúpenie od Zmluvy,
ak:

  • odmietneme vadu odstrániť alebo ju neodstránime v súlade s právnymi predpismi,
  • vada sa prejavuje opakovane,
  • vada predstavuje podstatné porušenie Zmluvy, alebo
  • z nášho vyhlásenia alebo okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez značných komplikácií pre Vás.

6.7. Právo na odstúpenie od Zmluvy nevzniká, ak je vada Tovaru nepodstatná.

6.8. Práva z chybného plnenia Vám neprináležia, ak ste si vadu Tovaru spôsobili sami.

6.9. Vadou Tovaru nie je opotrebenie spôsobené jeho obvyklým používaním alebo u použitého Tovaru opotrebenie zodpovedajúce miere jeho predchádzajúceho užívania.

6.10. Pri uplatnení reklamácie Vám vystavíme písomné potvrdenie obsahujúce:
a) dátum uplatnenia reklamácie,
b) obsah reklamácie,
c) požadovaný spôsob vybavenia,
d) Vaše kontaktné údaje na informovanie o vybavení reklamácie.

6.11. Najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie odstránime vady a informujeme Vás o vybavení. Ak táto lehota uplynie márne, môžete odstúpiť od Zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.

6.12. O vybavení reklamácie Vás informujeme e-mailom a vydáme Vám potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie. Ak je reklamácia oprávnená, máte právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré musíte preukázať (napr. účtenkami za dopravu). Ak dôjde k výmene Tovaru za nový, ste povinní vrátiť pôvodný Tovar na naše náklady.

6.13. Ako spotrebiteľ máte právo uplatniť si práva z chybného plnenia do 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.

7. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

7.1. K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, kde je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.

7.2. Ak ste spotrebiteľ, máte podľa ustanovenia § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní od uzavretia Zmluvy, resp. ak ide o kúpu tovaru, do 14 dní od jeho prevzatia.

7.3. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu na naše kontaktné adresy uvedené v našich identifikačných údajoch). Na odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár, ktorý tvorí Prílohu č. 2 Podmienok.

7.4. Ako spotrebiteľ však nemôžete odstúpiť od Zmluvy v prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. Vzhľadom na povahu predávaného tovaru na E-shope (menštruačné nohavičky a menštruačné plavky) nie je možné odstúpiť od Zmluvy, ak bol tovar dodaný v zapečatenom obale a z hygienických alebo zdravotných dôvodov bol tento obal porušený (§ 7 ods. 6 písm. g).

7.5. Lehota na odstúpenie podľa čl. 7.2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak nám v jej priebehu odošlete oznámenie o odstúpení od Zmluvy.

7.6. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 7.2 Podmienok ste povinní nám Tovar zaslať do 14 dní od odstúpenia a znášate náklady spojené s jeho vrátením. Naopak, máte nárok na vrátenie ceny za dopravu, avšak iba do výšky zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu doručenia, ktorý sme ponúkali. Ak dôjde k odstúpeniu z dôvodu porušenia Zmluvy z našej strany, hradíme aj náklady na vrátenie tovaru, avšak opäť iba do výšky zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu doručenia.

7.7. V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola uhradená, alebo na účet uvedený v odstúpení od Zmluvy. Čiastka však nebude vrátená skôr, ako dostaneme Tovar späť, alebo nepreukážete, že ste nám Tovar odoslali. Tovar nám, prosím, vracajte čistý, pokiaľ možno v originálnom obale.

7.8. Sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred tým, než Vám Tovar dodáme, ak existujú objektívne dôvody, prečo nie je možné Tovar dodať (najmä dôvody na strane tretích osôb alebo povaha Tovaru). Môžeme tiež odstúpiť od Zmluvy, ak je zrejmé, že ste v objednávke uviedli úmyselne nesprávne informácie. Ak nakupujete Tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti, teda ako podnikateľ, máme právo odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek, aj bez udania dôvodu.

8. RIEŠENIE SPOROV SO SPOTREBITEĽMI

8.1. Nie sme vo vzťahu k kupujúcim viazaní žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. e) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

8.2. Vyšetrovanie sťažností spotrebiteľov zabezpečujeme prostredníctvom e-mailovej adresy info@moon-store.cz. Informáciu o vybavení sťažnosti zašleme na e-mailovú adresu kupujúceho.

8.3. Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov zo Zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu na riešenie sporov online, dostupnú na internetovej adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, z kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami.

8.4. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, internetová adresa: www.esc-sr.sk, je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).

9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

9.1. Ak náš a váš právny vzťah obsahuje medzinárodný prvok (napr. ak budeme zasielať tovar mimo územia Českej republiky), bude sa vzťah vždy riadiť právom Českej republiky. Ak ste však spotrebiteľ, toto ustanovenie neovplyvňuje vaše práva vyplývajúce z právnych predpisov krajiny vášho bydliska.

9.2. Všetku písomnú korešpondenciu s vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená pri našich identifikačných údajoch. My budeme doručovať korešpondenciu na vašu e-mailovú adresu uvedenú v zmluve, v používateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.

9.3. Zmluvu je možné meniť iba na základe našej písomnej dohody. Sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky. Táto zmena však neovplyvní už uzavreté zmluvy, ale len zmluvy, ktoré budú uzavreté po nadobudnutí účinnosti tejto zmeny.

9.4. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nie je možné predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škody spôsobené v dôsledku alebo v súvislosti s takýmito prípadmi. Ak stav vyššej moci trvá dlhšie ako 10 dní, máme my aj vy právo odstúpiť od zmluvy.

9.5. Prílohou Podmienok je vzorový formulár na reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

9.6. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u nás, ale nie je vám prístupná. Tieto Podmienky a potvrdenie objednávky so zhrnutím objednávky však vždy dostanete e-mailom, a tak budete mať prístup k zmluve aj bez našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie objednávky a Podmienky uložiť.

9.7. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 2. 9. 2024.